Nieuws

Geldzaken soms best ingewikkeld

di 10 jul 2018

Dankzij de techniek en goede informatie kunnen veel Nederlanders hun geldzaken gemakkelijk zelf regelen. Maar als het ingewikkeld wordt, heeft u baat bij een onafhankelijke adviseur die inzicht heeft in uw financiën.

Onze kennis van financiële zaken is in de afgelopen tien jaar groter geworden. Financiële producten zijn bovendien simpeler gemaakt en financiële organisaties hebben hun informatievoorziening verbeterd. Ook zijn de online mogelijkheden om geldzaken te regelen enorm toegenomen. Dat bij elkaar opgeteld heeft ertoe geleid dat veel mensen het gemakkelijker zijn gaan vinden om hun financiën te regelen. Toch ondervindt ook 18% van de Nederlanders juist meer moeilijkheden. Dit blijkt uit onderzoek van Wijzer in geldzaken.

Toegenomen complexiteit
Wie zijn geldzaken op een moderne manier wil regelen, zal handig moeten zijn met apps en internetbankieren. Dat is niet voor iedereen weggelegd. Zo zijn 65-plussers over het algemeen wat minder digitaal vaardig dan jongere doelgroepen. Ook ervaren mensen soms een toegenomen complexiteit omdat het moeilijker is om rond te komen of lastiger om overzicht te houden. Ook het verdwijnen van fysieke bankkantoren en de beperktere mogelijkheden om contant te betalen, maakt dat financiële zaken voor sommigen juist moeilijker zijn geworden.

Advies nodig
Alles zelf regelen is bovendien niet altijd een goed idee. Want er zijn altijd onderwerpen waar u advies voor nodig heeft. Geldzaken kunnen per slot van rekening er ingewikkeld zijn, vanwege complexe wetgeving en verschillende keuzemogelijkheden. Veel mensen wenden zich daarom bij vragen tot een onafhankelijke financieel adviseur. Uit het onderzoek van Wijzer in geldzaken blijkt verder dat Nederlanders liefst hun geldzaken op één plek willen hebben en dat zij een duidelijke communicatie op prijs stellen.

Meer service voor u
Als ook u uw geld- en verzekeringszaken meer centraal georganiseerd wilt hebben, dan nodigen wij u uit contact op te nemen met ons kantoor voor een gesprek over uw persoonlijke en financiële situatie. Want als wij daar inzicht in hebben, kunnen wij u als klant meer service bieden. Om te beginnen heeft u één aanspreekpunt, waar u met uw wensen, vragen of problemen terecht kunt. Maar naarmate wij meer over uw financiële producten weten, kunnen wij ook beoordelen of alles op elkaar is afgestemd en of er verbeteringen mogelijk zijn. Zo komt er meer lijn in uw financiën.